Je pro vás pečení radost, ale zároveň se také chcete stravovat zdravěji? I pečení si můžete užít ve zdravé podobě, a přitom si pochutnat. Začněte už od základů. Můžete třeba nahradit nezdravou bílou pšeničnou mouku nějakou zdravější variantu. Na trhu je dnes dostupných spousta zdravějších alternativ, stačí si jen vybrat.pečení
Pro vaše domácí pečení můžete využít třeba zdravější alternativu té klasické pšeničné, a sice špaldovou mouku Naklíčeno.cz, se kterou vykouzlíte opravdu chutné moučníky, kdy mnohdy ani na chuti není vůbec nic poznat. Už za našich babiček bylo pečení s ní oblíbené, jen pak tento druh bohužel ustoupil do pozadí. Naneštěstí v dnešní době, kdy jsou v kurzu nejrůznější zdravé potraviny a superpotraviny se opět dostává do popředí. Má typickou oříškovou chuť a vysoký obsah cenných a zdraví prospěšných bílkovin.
Výhod pro lidské zdraví oproti klasické bílé pšeničné mouce je dlouhá řada, například:

  • Vysoký obsah vitamínů a minerálů (vápník, hořčík, mangan, fosfor, železo, zinek, sodík, kyselina listová, vitamíny A, B, E)
  • Nepatří mezi časté alergeny
  • Je dobře stravitelná, a tudíž nezpůsobuje nepříjemné trávicí obtíže
  • Podporuje imunitní systém a chrání organismus před nejrůznějšími infekcemi
  • Díky vysokému obsahu vlákniny zlepšuje trávení
  • Snižuje hladinu cholesterolu v krvi
  • Příznivě působí na pleť, nehty, vlasy a klouby

 zdravý chléb
Špaldová mouka je k dostání v hrubé i hladké kvalitě, můžete její výběr tedy přizpůsobit vašemu pečení. A na jaké konkrétní pokrmy se hodí? Vykouzlit z ní můžete chutné a zdravé sladké pokrmy jako například palačinky, chléb, linecké cukroví nebo vanilkové rohlíčky, vánoční štolu, bábovku, muffiny, ale také třeba knedlíky. Hodí se i k zahuštění polévek a omáček. Vyzkoušejte i vy tuto náhradu za klasickou bílou mouku, velice rychle si ji oblíbíte.