Každého už to asi potkalo. Zakoupíme zboží, radujeme se a těšíme, jak jej budeme užívat. To vše ale pouze jen do chvíle, kdy se snažíme zboží použít. Zjistíme, že je znehodnocené špatnou manipulací nebo nám slouží poze jeden den a pak vypoví službu. Jsme zklamaní, litujeme vydání financí za nekvalitní zboží a hledáme, jak se alespoň částečně odškodnit. V této chvíli přichází na řadu reklamace zboží, na kterou máme právní nárok a která by měla naší škodu napravit.
obchod obuvi.jpg

Reklamujeme zboží

1/ dobře se seznámíme s pokyny pro reklamaci. Standardní reklamace dle zákona nám má vyřídit opravu nebo výměnu zboží za nové po dobu 24 měsíců.

2/ k uplatnění reklamace je nutné předložit fakturu, paragon nebo záruční list od zboží, kde je zřejmé, kdy bylo zboží koupeno a od jakého obchodníka.
nákupní výdaje.jpg

3/pokud zboží do reklamace posíláme poštou, musí věc dobře zabalit proti rozbití, popsat podrobně závadu a vložit toto s dalšími dokumenty do balíčku. Podací lístek si pak dobře uschováme.

4/podací lístek nám dosvědčí, kdy bylo zboží do reklamace odesláno a od kdy tedy běží 30 dnů na vyřízení reklamace

5/pokud podáváme reklamaci osobně v obchodě, kde byla věc zakoupena, necháme si vydat potvrzení o podané reklamaci

6/Při odesílání zboží do reklamace poštou se doporučuje balíček pojistit pro případ ztráty dopravcem nebo poškození zásilky. Pokud se tak stane, bude nám českou poštou vyplacena za balíček náhlada, na kterou byl balíček pojištěn.

7/do dokladů, které přikládáme k reklamaci, se vyplatí uvést číslo účtu, na který by se nám měli vrátit peníze za neopravitelné zboží a vyjádřit se, co bychom nejraději, zda zboží vyměnit nebo vrátit peníze. Prodejce nemusí toto akceptovat, ale většinou zákazníkovi vyhoví.

8/pak už nám nezbývá, než čekat do 30 dnů, kdy by nám mělo přijít vyjádření o vyřízení reklamace.

9/pokud nejsme z vyřízením reklamace spokojeni, je možné uplatňovat stížnost na příslušných úřadech jako například na ČOI

Aby nebyla reklamace zboží věc neznámá
4.2 (83.64%)11